donderdag 12 juli 2012

Rabbi Yitzhak Kaduri droomde dat Yeshua zou terugkeren in Av 5772

Hieronder vind je enkele interessante berichten van Pastor Riley...Ik wist dat Kaduri gezegd heeft, dat de Messias Yeshua is, maar niet dat Kaduri droomde dat Yeshua zei dat hij ook zou terugkeren in Av, 5772.  

Pastor Riley:
Als ik deze berichten over de oude Rabbi lees, ben ik niet alleen blij dat deze informatie openbaar is gemaakt, maar herkende ik onmiddellijk waarom het niet bekend is gemaakt op dit moment in de geschiedenis. Denk daar eens over na! 

Dat is echter niet alles wat de oude Rabbi geopenbaard heeft in zijn laatste brief aan zijn volk. Hij haalde namelijk specifiek aan, hoe hij de Messias in zijn droom vroeg: "Wanneer komt u terug?"

Hij verklaarde dat de Messias hem vertelde, dat Hij in de maand Av terug zou keren in het Joodse jaar 5772. Hij wilde de oude rabbijn niet de exacte datum geven, maar zei hem, "Vertel het de mensen!" 

2012 = 5772
Wow! Glorie aan God! Mensen, op de Joodse kalender is het dít jaar het Joodse jaar 5772. Het Joodse jaar van 5772 begon op Rosh Hasjanah, de eerste dag van de 7e maand van de Joodse kalender in 2011. 

Maar wanneer gaat de maand Av beginnen?
De maand Av is de 5e maand in het Joodse jaar en het begint op 19-20 juli 2012. Ik vermeld beide data omdat elke nieuwe Joodse dag begint bij zonsondergang; zo berekenen zij de tijd. De 20e dag van juli is eigenlijk de eerste dag van Av op de Joodse kalender. De laatste dag van de maand Av valt op 18-19 augustus 2012. Nu, voordat je dit direct afdoet als onzin, bedenk dan Petrus’ profetie,  

"Uw ouden zullen dromen dromen…"  Handelingen 2:17  

De oudste en meest gerespecteerde Joodse rabbijn in de wereld had deze droom voor hij stierf, en heeft vervolgens deze dingen geopenbaard aan het Joodse volk in zijn allerlaatste brief...

Voor zijn dood beweerde hij dat, in een droom, de Messias van Israël naar hem toe was gekomen en zichzelf aan hem openbaarde. Hij vertelde de andere rabbijnen in Jeruzalem en andere delen van de wereld, dat hij de Messias persoonlijk kende, want hij had Hem ontmoet in zijn droom, met Hem gesproken, en Hem aanbeden.  

Ik zocht op Google en vond het volgende: 


Een fragment: ‘Ik begreep dat de rabbijn geïnteresseerd is, dat we spreken over de Mashiach. Ik greep moed en vroeg hem: "Onze Rabbi! Wanneer zal Mashiach komen?" De rabbijn antwoordde mij: "Ik kan het niet onthullen", en lachte met een brede lach. Toen vroeg ik hem weer, "Onze Rabbi! Wanneer zal Mashiach komen?" De rabbijn antwoordde in twee woorden: "בשנת תשעב [In het jaar 5772]", en hij herhaalde dit twee keer.

Ik was erg geschokt door zijn woorden, en onmiddellijk, toen ik het huis van de rabbijn verliet, ging ik naar de Kollel van Kabbalisten in de Yeshiva van de rabbijn, en vertelde over wat de rabbijn zei tot hen - ze waren allemaal verbaasd. 

Ongeveer 2 weken later, in het begin van Tevet, 5766, werd de rabbi opgenomen in het Bikur Cholim Ziekenhuis in Jeruzalem. Ik zou elke dag naar het ziekenhuis komen, om te leren van de rabbijn. En dan vroeg ik hem weer, "Onze Rabbi! In welke maand en in welk jaar zal Mashiach komen?" En de rabbijn antwoordde mij: "In de maand Av, 5772." En hij herhaalde dit twee keer. Het is belangrijk op te merken, dat de rabbijn bij bewustzijn bleef tot twee weken voor zijn overlijden. De rabbijn is overleden op 29 Tevet, 5766 (zoals bekend, hij stierf op de leeftijd van 113 jaar oud!).’

Read: Connecting the Dots……. By Pastor F. M. Riley

Rav Kaduri´s Note.