zondag 18 december 2011

Over de kindermisbruik in de Rooms Katholieke Kerk


De RKK gaf veel geld uit aan de Commissie Deetman, die uiteindelijk tot de conclusie/slotsom gekomen is, dat de RKK te lang de zaak toegedekt heeft. Nu, had die Deetman en zijn Comissie niet beter aardappels kunnen gaan rooien in een veld?
Want iedere leek, weet dit al zo´n 200 jaar, en langer!

(Sprak een ex-RK)

Hier een commentaar van een bekende van ons Blog:

"Het is jammer dat deze mannen en vrouwen, want ook nonnen hebben zich schuldig gemaakt, niet meer juridisch vervolgd kunnen worden.Toch zou de rooms katholieke kerk een gebaar kunnen maken, door het celibaat los te laten. Ik weet niet of dat verschil uit zou maken, maar dan kan men in ieder geval op zoek naar een volwaardige partner.Wat ik mij pas afvroeg, zijn deze mannen en vrouwen allemaal pedofiel? Dat geloof ik namelijk niet. Zij zochten weerloze slachtoffers om hun sexuele lusten op te botvieren. Kinderen kun je de mond snoeren. Zijn al deze daders homoseksueel? Ook dat kan ik me niet voorstellen. Het maakte ze gewoon niet uit. Het ging puur om de lust. Ook in kloosters had men sexualiteit met elkaar. Ik ben vooral verbaasd over de laconieke houding van de RKK. Ze zeggen een keer 'sorry', en daar is het mee afgedaan? Dat kan toch niet.In het rapport staan nog niet eens alle gevallen. Er zijn zoveel mensen die nu nog steeds niet durven te praten."

“Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden [die tijden zijn NU] sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen, door de huichelarij van leugensprekers, die in hun eigen geweten gebrandmerkt zijn, het huwelijk verbieden [dmv het celibaat] en het genot van spijzen, welke God toch geschapen heeft om met dankzegging te worden gebruikt door de gelovigen, die tot erkentenis der waarheid gekomen zijn.” (1 Tim. 4:1-3)

En

“En de Here zeide: Omdat dit volk Mij slechts met woorden nadert en met zijn lippen eert [wat niet wederomgeboren katholieken doen], terwijl het zijn hart verre van Mij houdt, [ze leven doordeweeks zonder hun hart zonder God] en hun ontzag voor Mij een aangeleerd gebod [traditie] van mensen is.” (Jesaja 29:13)