zaterdag 1 januari 2011

Henoch's invalide bus in de brand gestoken met nieuwjaar

Lieve vrienden,

Het nieuwe jaar 2011 is voor mij niet zo goed begonnen helaas.
Om 00:15 werden wij gebeld dat er allemaal politie rondom onze rolstoel-bus was, en ’n grote rookontwikkeling.
Bij nader onderzoek bleek met kwade opzet door een groepje jongelui (rot te moeten melden: van marokkaans/islamitische afkomst) een soort brandbom door de ruit van de bus gegooid te zijn, die vervolgens hard wegrenden.
De gehele voorkant en interieur is uitgebrand en dus kan de gehele bus als verloren beschouwd worden.
Dat dit bewust is gedaan blijkt uit het feit dat verder geen enkele auto uit de parkeerrij schade heeft opgelopen.
De bus draagt een aantal christelijke symbolen en dan schijnt het ‘normaal’ te zijn dat je op zulks bezit een aanslag mag plegen.
Ik ben er erg verdrietig over, en weet niet wat te doen, want ik ben mijn belangrijke vervoermiddel kwijt.
Wel weten en vertrouwen wij – door ons geloof – dat we in deze ook méér dan overwinnaar zijn in deze strijd!
Verleden jaar hebben we ook al een tegenvaller moeten verwerken toen er 2 bakstenen door de ruiten van de bus werden gegooid.
Hier een aantal foto’s van de brandstichting die mijn bus volledig verwoestte en de vernieling eerder in 2010:







Bus-vandalisme eerder 2010:





Wij zullen van de verzekering waarschijnlijk niets terug ontvangen, omdat de bus al meer dan 20 jaar oud is/was, en alleen WA verzekerd is. En we zullen op zoek moeten gaan naar een andere aangepaste auto. Een nieuw busje zal minimaal* tussen de 3 á 5000 eur0 kosten; en een echt goede met jonger bouwjaar 10.000 euro. Al de tijd dat ik een busje had, hebben mede-Christenen mijn verzekering en dure wegenbelasting betaald (omdat ik met mijn uitkering dit anders nooit zou kunnen bekostigen). Daarom hoop ik dat met alle donaties ook hierin voorzien zal kunnen worden!

20-01-2011 - Wij kunnen melden dat met al uw genereuze giften een ander busje aangeschaft kon worden. Het is een Citroën, bouwjaar 2001 en een diesel. Iedereen heel hartelijk dank voor uw bewogenheid en uw steun! De Here zal een ieder van u hiervoor zegenen.

Wij willen bij deze ook iets anders onder uw aandacht brengen, omdat wij ook beseffen dat dit in het niet valt bij de vervolging, die onze Christen broeders en zusters bijv. nu in Irak en andere Islamitische landen te verduren krijgen.

http://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/nieuws/2010/november/nieuwe-aanslagen-op-christenen-irak/

Wij willen u daarom ook vragen om Open Doors wat te schenken!

http://www.opendoors.nl/geef/


Ook hier een satyrisch/cynisch filmpje gemaakt door onze Israëlische vrienden over de vervolgde Christenen in vooral de Islamitische wereld/landen:

http://www.youtube.com/watch?v=A7ob_xMuPbk


Met veel zegen in 2011 nogmaals toegewenst,

Henoch