woensdag 15 december 2010

Halal Kaas !?



E-mail aan Albert Heijn:

Beste AH,

"Bij UitgesprokenEO op tv http://bit.ly/dO8nwi was vanavond een reportage dat de meeste kaas (en andere producten) in de supermarkten Halal-gecertificeerd zijn zonder dat dat op de verpakking staat. Ik neem aan dat dat bij u ook het geval is. Grote kaas-producenten als Milner, Slankie etc. geven toe dat al hun kaas Halal-gekeurd is. Nu heb ik hier een groot probleem mee. Ik ben een Christen en wil geen producten (vlees, kaas) eten dat aan een afgod, of een andere God als Allah, is opgedragen. Kunt/wilt u a.u.b. de producenten die dit doen, dwingen een Halal-keurmerk te zetten op iedere verpakking, want ik wens m.b.t. de verislamisering van de Westerse wereld geen halal-voedsel (gekeurd naar de shariah-wetgeving) te eten; en ik hou van kaas. Of kunt u mij zeggen en garanderen welke kaas in uw assortiment absoluut niet Halal is, dan kan ik die kopen. Ik vind dit een bizarre zaak!

Met vriendelijke groet,
Henoch"