maandag 26 april 2010

'Meteoriet' valt op strand Tel Aviv - een Gog-Magog teken?



Volgens BBC-News is het ongeïdentifeerde brandende voorwerp dat afgelopen weekend op klaarlichte dag uit een strakblauwe hemel op een strand bij de Israëlische stad Tel Aviv is gevallen (zie foto en YouTube filmpje), waarschijnlijk een fragment van een meteoriet uit de ruimte.

In het boek van de profeet Ezechiël wordt in de hoofdstukken 38 en 39 beschreven hoe in de eindtijd een groot aantal landen zullen optrekken tegen Israël, met als doel het land te veroveren en de Joodse staat te vernietigen. God verklaart echter dat als dit gebeurt, Hij hoogstpersoonlijk zal ingrijpen:

"Maar te dien dage, wanneer Gog komt in het land van Israël, luidt het woord van de Here HERE, dan zal mijn grimmigheid opstijgen in mijn neus, en in mijn naijver, in het vuur mijner verbolgenheid, zal Ik spreken: ..... Ik zal met hem in het gericht treden door pest en door bloed; stromende regen en hagelstenen, vuur en zwavel zal Ik doen neerregenen op hem, op zijn krijgsbenden en op de vele volken die met hem zijn; Ik zal Mij groot en heilig betonen en Mij doen kennen ten aanschouwen van vele volken; en zij zullen weten, dat Ik de HERE ben." (NBG', Ezechiël 38:18,19a,22,23)

'Als er maar niet nog eens 100.000 op ons vallen!' roept een omstander, die samen met anderen en een aantal Israëlische agenten naar het zwarte, brandende stuk steen staan te kijken. Is dat wellicht juist wat er volgens Ezechiël staat te gebeuren tijdens de Gog-Magog oorlog? Zal God de vijanden van Israël rechtstreeks vernietigen -'zwavel en vuur'- door middel van honderdduizenden meteorieten uit de ruimte? Of wordt in deze tekst verwezen naar het gebruik van (kern-)wapens?

Lees verder: XanderNieuws